WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka pochodzącego z małżeństwa.
2. Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie, separacji lub odpis prawomocnego orzeczenia sądu, jeżeli matka dziecka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji.
3. Odpis skrócony aktu zgonu współmałżonka, jeżeli matka dziecka jest wdową.
4. Odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka, jeżeli matka dziecka jest panną.
5. Do wglądu: dokumenty tożsamości rodziców.
6. Osoba zgłaszająca urodzenie dziecka nie przedstawia w/w odpisów aktów, jeżeli akty te zostały sporządzone w USC Żychlin.
OPŁATY:
Zwolnione z opłaty.
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU:
Urząd Stanu Cywilnego przy UG w Żychlinie, ul. Barlickiego 15
tel. 24 351 20 18
TERMIN ODPOWIEDZI:
Niezwłocznie.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
UWAGI:
1. Podstawę sporządzenia aktu urodzenia stanowi pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka, wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej, potwierdzające fakt urodzenia dziecka oraz datę i miejsce urodzenia.
2. Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia.
3. Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani:
a. ojciec dziecka lub matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala albo inna osoba obecna przy porodzie,
b. lekarz albo położna.
4. Jeżeli urodzenie dziecka nastąpiło w zakładzie opieki zdrowotnej, do zgłoszenia urodzenia jest obowiązany zakład opieki zdrowotnej.
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. – prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. – kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. Nr 9, poz. 59 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).