OBSŁUGA OSÓB MAJĄCYCH TRWAŁE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI
W KOMUNIKOWANIU SIĘ
Realizując postanowienia ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się [Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz.1243 ze zm.] informujemy, że
w Urzędzie Gminy w Żychlinie istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego przez osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności
w komunikowaniu się. W tym celu osoba zainteresowana pomocą tłumacza powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, w siedzibie Urzędu Gminy w Żychlinie, przy ul. Barlickiego 15, pok. nr 1, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną
w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Umawianie wizyt:
Wnioskodawca może złożyć wniosek do Urzędu Gminy w Żychlinie
o udostępnienie usługi wspierającej komunikowanie się:
– pocztą elektroniczną: sekretariat@gminazychlin.pl,
– faks 24 285-26-82,
– telefonicznie pod nr tel. 24 285-10-06 lub osobiście, przy pomocy osoby
trzeciej, sprawnej komunikacyjnie.
– listownie na adres Urząd Gminy w Żychlinie, ul. Barlickiego 15.
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z tą osobą
i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.